Kultura

Film Vlog Bruna Pavića na 20.Split film Festivalu

''Vlog'' Bruna Pavića na programu 20. Split Film Festivala

Na jubilarnom 20. Split Film Festivalu koji se održava od 12. do 19. rujna 2015. na sedam lokacija – u kinima “Central”, “Karaman” i “Kinoteci”, u Gradskoj knjižnici Marka Marulića, na Umjetničkoj akademiji, u Etnografskome muzeju i Galeriji umjetnina prikazat će se opsežni program raspoređen u osam sekcija (Konkurencija dugometražnog i kratkometražnog filma, Hrvatski film, Odrazi/Reflections, Libido, Forum 4, Frame Extended i Posebni program). Nama je zadovoljstvo što će se na ovom festivalu prikazati debitantski film ''Vlog'' (2014./70') Bruna Pavića, voditelja filmskog ogranka Dramskog studija Ilirik. Valja napomenuti da je film postigao uspjeh i na Overlook 2014 – 5th Cinemavvenire filmskom festivalu u Rimu u kategoriji Europskog dugometražnog filma (European feature films).

Zašto je film ''Volg'' izbačen iz Pule?

Zašto je film ''Volg'' izbačen sa Pulskog filmskog festivala?

Slobodan Jokić: 'Festival je pogriješio, film je trebao biti prikazan'

Zaključnu konferenciju za novinare na Festivalu održala je i ekipa diskvalificirana filma 'Vlog' redatelja Bruna Pavića i producenta Slobodana Jokića s Umjetničke akadmije u Splitu. Jokić se zahvalio Festivalu zbog prilike da održe konferenciju u njihovoj organizaciji i izrazio svoje nezadovoljstvo načinom na koji se njihov film tretirao na Festivalu.

'Radi se o jednoj vrsti sofisticirane cenzure u okviru zakona koji u Hrvatskoj nisu dobro proučeni i nalaze se u sivoj zoni. Za svoj film 'Oproštaj' koristio sam glazbu Patty Smith i već godinu dana čekamo da nam jave iznos koji trebamo platiti', kazao je Jokić pojasnivši da to znači da je film praktički stopiran na godinu dana, što je osobito apsurdno kada je riječ o studentskom filmu koji nema ambiciju biti komercijalan, ići u distribuciju ili biti prikazan na televiziji. 

'Iako nam se Mike Downey obratio povišenim glasom, pitam se zbog čega nije ranije reagirao jer on je bio u selekcijskoj komisiji koja je izabrala film za Festival. Vidio ga je ranije i mogao je uočiti problem', naglasio je Jokić i dodao da je on kao producent bio spreman snositi bilo kakve pravne i druge posljedice za prikazivanje filma. 'Smatram da se film trebao prikazati', zaključio je Jokić s kojim se složio i mladi redatelj Bruno Pavić. 
'Smatram da sam oštećen kao autor jer je film izbačen s programa tri sata prije projekcije. 
Pokaže li se da smo ipak mi u pravu, tko će onda snositi posljedice zbog toga što smo mi oštećeni?' zapitao se mladi redatelj koji nije dobio priliku prikazati svoj debitantski film u Puli.

Izvor: tportal.hr

 

Alan Badiou: Pohvala kazalištu

"ELOGE DU THEATRE" - POHVALA KAZALIŠTU/UMJETNOSTI

Francuski filozof Alain Badiou vodio je vrlo zanimljiv razgovor s novinarom Nicalosom Truongom o značenju i važnosti kazališta 15. srpnja 2012. u Avignonu. Razgovor je objavljen pod naslovom «Pohvala kazalištu.» Radi se o pronicljivim i nadahnjujućim promišljanjima francuskoga filozofa, koji je inače veliki zaljubljenik u kazalište te i pisac nekoliko kazališnih djela, ne samo o kazalištu nego i o umjetnosti. Kako je kršćanstvo nezamislivo bez umjetnosti, naime umjetnost je neodreciva forma, svečano ruho kršćanske vjere te je zato kršćanstvo prožeto posebnom brigom, njegom, ali i obranom umjetnosti, Badiouovi uvidi zasigurno mogu koristiti teologiji. Izdvojit ćemo samo one koje se tiču neposredno teologije.
Alain Badiou uočava da je danas umjetnost duboko ugrožena.

 

Igor Mrduljaš: O nebrizi suigrača

peter-brookIgor Mrduljaš: O nebrizi za suigrača

Zanemarivanje gledateljstva novija je pojava u povijesti glumišta, a poklapa se nekako s oblikovanjem pojma “scenska umjetnost”. Dok je teatar živio za svoje gledatelje i od svojih gledatelja, nikakva mu oholost nije padala na pamet. Kada se misli, piše ili govori o glumištu, obično se posve zanemaruju gledatelji. Kao da oni nisu ravnopravna njegova sastavnica, kao da je glumište moguće i bez publike. Jedino glumac nikada ne zaboravlja gledatelje, jer se jedino on od sviju zaposlenika kazališnih mora suočiti s njima svakim svojim izlaskom na pozornicu.
Zanemarivanje gledateljstva novija je pojava u povijesti glumišta, a poklapa se nekako s oblikovanjem pojma “scenska umjetnost”.

Stranice

Pretplati se na Kultura